آسیاب های برقی یکی از محصولات کاربردی برای تهیه ی انواع ادویه و پودر قهوه مورد استفاده قرار می گیرد. تمیز کردن این وسیله یکی از کارهای حساس و مهمی است که نیازمند تکنیک های خاصی می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی این نکات بپردازیم.

روش تمیز کردن آسیاب برقی:

1.      ابتدا مخزن آسیاب برقی به کمک دستمال کاغذی تمیز کنید، در حدی که تنها مواد اضافی از روی آن پاک شوندلزومی ندارد که در این مرحله خیلی روی تمیز کردن تیغه ها دقیق شوید.

2.      حال در این مرحله برنج را برای تمیز کردن اجزای داخلی آسیاب برقی درون دستگاه ریخته و آسیاب را روشن کنید.  شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا باید از برنج برای تمیز کردن آسیاب استفاده کنیم؟ در جواب باید گفت برنج خام چربی های موجود در داخل مخزن را به خود جذب می کند، اگر فکر می کنید دستگاه شما خیلی چرب است این مرحله را یک بار دیگر تکرار کنید.

3.      در این مرحله دستگاه را خاموش کنید و دوباره به وسیله دستمال کاغذی و پارچه مخزن و تیغه ها را کاملا تمیز کنیدتا عاری از هرگونه برنج آسیاب شده شوندبعد از این که قسمت مخزن و تیغه ها را تمیز کردید، حالا می توانید بقیه قسمت ها را با آب و مایع ظرفشویی بشویید.

چرا باید آسیاب برقی را به خوبی تمیز کنیم؟

وقتی حرف از تمیزکاری و جرم‌ گیری لوازم برقی به میان می‌ آید باید کمی حرفه‌ای ‌تر عمل کنید. گاهی اوقات تمیز کردن وسایل برقی کمی دشوار تر از سایر وسایل است زیرا این وسایل به صورت مستقیم با مواد غذایی سرو کار دارند.علاوه بر این لوازم برقی مانند آسیاب برقی به علت وجود جریان برق، تمیز کردنشان به نسبت سایر لوازم آشپزخانه دشوار تر است.