قطعا همه ی ما یکبار تجربه ی گرم کردن غذا در مایکروویو با ظرف نامناسب را داشته ایم. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که یک ظرف مایکروویوی مناسب چه ویژگی هایی دارد؟ حتماً شما هم نمی دانید که ظروف چینی مناسب گرم کردن غذا در مایکروویو هستند یا ظروف سرامیکی. شاید هم فکر می‌کنید هیچ کدام از این ها مناسب نیستند و باید به فکر خرید ظروف دیگری باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی ظروف مناسب مایکروویوی بپردازیم.

ظروف مناسب مایکروویو از نظر ظاهری چه خصوصیاتی دارند؟

یکی از از اولین مواردی که باید در خرید ظرف مایکروویوی به آن توجه کنید، ظاهر ظرف می باشد. لازم به ذکر است که ظروف گرد یا بیضی شکل بسیار پرکاربرد تر از ظروف مربعی شکل می باشند. در رابطه با تاثیر شکل ظروف بر روی کیفیت گرم کردن غذا دارند می توان گفت ظروف بیضی و دایره ای شکل باعث می‌شوند تا حرارت به طور یکنواخت به تمام قسمت های غذا برسد. اما اگر درون ظروف مربعی غذا را بریزید کناره های غذا یا می سوزد و یا به اندازه ی کافی نمی پزد.همچنین به شما توصیه می کنیم حتی المقدور از ظروف گود تر و عمیق تر برای پخت غذا در مایکروویو استفاده کنید. هرچقدر عمق ظرف شما بیشتر باشد، امواج با مواد غذایی شما تماس بیشتری ایجاد می کنند.

مناسب ترین جنس ظروف مایکروویوی

حالا که متوجه شدیم ظروف مناسب مایکروویو چه شکلی باید داشته باشند؛ باید این را هم بدانیم که جنس ظروف چه تاثیری بر مایکروفر دارند. همچنین باید بدانیم کدام جنس از ظروف برای استفاده در مایکروویو بهترین گزینه هستند. توجه داشته باشید ظروفی که جنس سیلیکونی دارند، یا ظروفی که از مواد قابل تجزیه ساخته شده اند، بهترین ظروف برای مایکروویو هستند. اما در کنار آن ها ظروف شیشه ای، پلاستیکی، ظروف سرامیکی و ظروف چینی نیز گزینه های مناسبی برای مایکروویو هستند.

ظروف ضد حرارت مایکروویوی چه خصوصیاتی دارند؟

توجه داشته باشید که بهترین و متداول ترین ظروف برای مایکروویو ظروف سرامیکی، شیشه‌ای و ضد حرارت هستند. توجه داشته باشید هر ظرفی که خریداری می کنید، باید حتما ضد حرارت باشد. ظروف ضد حرارت نیز از شیشه ساخته می شوند؛ بنابراین این ظروف برای استفاده در ماکروفر مناسب هستند. سرامیک از جمله موادی است که برای استفاده در مایکروویو کاملا مناسب بوده و هیچ خطری برای سلامتی ندارد. توجه داشته باشید درباره ظروف سرامیکی هم باید حتما ظروفی را انتخاب کنید که برای مایکروویو خطرناک نباشند. بنابراین حتماً باید زیر این ظروف را چک کنید، تا مطمئن شوید که این ظرف مناسب مایکروویو است یا اینکه این ظروف برای پخت غذا در مایکروویو مناسب نمی باشند.