شرایط اقتصادی در حال حاضر به صورتی شده است که برای خرید یک مایکروویو باید هزینه ی زیادی پرداخت کنید. در صورتی که از مایکروویو ها به بهترین نحو استفاده نمایید، مایکروویو ها می ‌توانند 10 سال یا حتی بیشتر دوام بیاورد. اما اگر در استفاده از مایکروفر و نگهداری از آن دقت نداشته باشید ممکن است  دستگاه شما پس از مدت کمی نیازمند تعمیر شود. در این مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی اشتباهات رایج در استفاده از مایکروویو ها بپردازیم.

·         تمیز نکردن مایکروویوها

همانطور که گفتیم طول عمر مایکروویو به صورت تقریبی حدود 9 تا 10 سال است. اما این میزان کارکرد زمانی محقق می‌شود که در زمان استفاده از مایکروفر به آن آسیب نرسانده باشید. یکی از روش های بسیار آسان ن برای افزایش طول عمر مایکروویو در تمیز نگه‌ داشتن آن خلاصه می‌شود. معمولاغذایی که در دیواره‌های دستگاه شما باقی می‌ ماند، در مایکروویو می سوزد و انرژی زیادی را از دستگاه می گیرد. این اتلاف انرژی در نهایت بر اجزای داخلی مایکروویو تأثیر می‌گذارد و طول عمر دستگاه را کوتاه می‌کند. بنابراین پس از هر بار استفاده، دستگاه را تمیز کنید. وی همچنین توصیه می‌کند ماهی یک‌بار با دقت بیشتر تمام نقاط مایکروفر شامل قسمت بیرونی و داخلی را پاک کنید.

·         گرم کردن مواد غذایی در ظروف فلزی

همان ‌طور که می ‌دانید در زمان استفاده از مایکروفر، باید به ظروف نگهدارنده ی غذا توجه ویژه ای کرد. به شما توصیه می کنیم برای گرم کردن غذا هرگز به سراغ ظروف فلزی و پلاستیک نرم نروید.

·         محکم کوبیدن درب مایکروویو

در زمان استفاده از مایکروفر وقتی چیزی را از مایکروویو بیرون می‌آورید می‌کنید، از آرنجتان برای بستن درب آن کمک نگیرید. در اکثر درب‌های مایکروویو، مکانیسم‌ ظریفی برای باز و بسته کردن وجود دارد تا بتوانند به ‌درستی انرژی را در داخل خود نگه‌ دارند. اگر درب را محکم ببندید فقط عمر مایکروویوتان کوتاه نمی‌شود، بلکه می‌تواند خطرناک هم باشد. اگر درب آسیب ببیند ممکن است دیگر برای نگه‌ داشتن انرژی کارایی نداشته باشد و مشکلی برای سیستم ایمنی به وجود آورد.

·         استفاده از مواد غذایی سنگین برای گرم کردن

بسیاری از مواد غذایی وزنی بسیار کمتر از ظرفیت مایکروویو دارند، به همین دلیل در زمان استفاده از مایکروفر دلیلی به دانستن محدودیت وزن آن‌ دیده نمی‌شود. با این حال، مراقب غذاهای سنگین‌تر و مواد یخ‌زده بزرگ باشید. قرار دادن مواد سنگین‌تر از محدوده وزنی در مایکروفر می‌تواند دستگاه را تحت‌ فشار قرار دهد و به صفحه چرخان، موتور و حتی مگنترون آسیب رساند.