شاید بارها تا به حال این اصطلاح را که آشپزخانه قلب خانه است، یکی از مهم ترین ابزارآلات در  آشپزخانه که قلب خانه است، گازها می باشند. یکی از پرطرفدار ترین نوع های گاز، اجاق گازهای صفحه ای می باشند. اجاق گازهای صفحه به علت زیبایی و کاربرد فراوانی که در فضاهای کوچک آپارتمان ها دارند، به محبوبیت فوق العاده ای رسیده اند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی مهم ترین نکات در خرید گاز صفحه ای بپردازیم.

در خرید اجاق گاز صفحه ای به چه مواردی باید توجه کنیم؟

1- در خرید اجاق گاز صفحه ای با بهترین قیمت اجاق گاز صفحه ای، ظاهر وسیله یکی از مهم ترین قسمت ها است. همانطور که می دانید اجاق گازهای صفحه ‌ای در شکل‌های متنوعی تولید می‌شوند. از مدل‌های کلاسیک مستطیلی گرفته تا دایره‌ای و چند ضلعی، می‌توانند برای انواع سلیقه‌ها و طرح‌های آشپزخانه، مورد استفاده قرار گیرند. پس در این مورد بهتر است به طراحی آشپزخانه تان دقت داشته باشید.

2- یکی دیگر از نکاتی که باید در خرید اجاق گاز صفحه ای به آن توجه کنید، انتخاب نوع اجاق گاز صفحه ای است. به طور کلی اجاق گازهای صفحه ای از نظر کاربرد به دو دسته رومیزی یا توکار تقسیم می شوند. اجاق گازهای رومیزی معمولا  به دلیل امکان سهولت در جابجایی مورد توجه قرار می گیرند.  اجاق گاز های صفحه ای توکار نیز که در دو نوع گازی و برقی در بازار موجود می باشند، به  علت اینکه در فضای برش خورده کابینت نصب می شوند دارای ظاهر جذاب تری می باشند و بسیار راحت تر با فضای آشپزخانه هماهنگ می شوند.

3- سومین نکته ای که باید در خرید اجاق گاز صفحه ای باید به آن توجه کنید، تعداد شعله های آن است. مدل‌های ۴ و ۵ شعله، پرطرفدارترین نوع اجاق گازهای توکار هستند. زیرا استفاده از یک شعله بزرگتر در مرکز و چند شعله در اطراف، باعث بیشتر شدن کاربرد این مدل‌ها در مقایسه با اجاق‌های ۲ و ۳ شعله می‌شود.

4-   پس از خرید و نصب نمی‌توانید آن را به جای دیگری منتقل کنید چون این اجاق‌ها متناسب با فضایی که در کابینت‌بندی حال حاضر شما موجود هست خریداری می‌شوند عملا غیر قابل جابجایی هستند و اگر روزی بخواهید خانه‌تان را عوض کنید و جا به جا شوید نمی‌توانید اجاق گاز صفحه‌ای را با خود ببرید. توصیه کارشناسان امر این است که به هنگام هزینه کردن برای این وسیله پراهمیت، شیک و زیبا، میزان حضور خود را در خانه‌ای که ساکن آن هستید، مشخص کنید.

5-   جنس اغلب اجاق گازهای توکار استیل، شیشه ای و سرامیکی است. زیبایی مدل‌های شیشه‌ای را نمی توان نادیده گرفت، اما به جرات می‌توان گفت که مدل‌های استیل به دلیل دوام بالاتر، پرطرفدارتر هستند.محبوبیت مدل‌های استیل به دو دلیل است. اول دوام بالا و دوم تمیز شدن راحت‌تر، مخصوصا در مدل‌های ساده و بدون آج. مدل‌های ساده در مقایسه با مدل‌های آجدار خیلی دیرتر لکه گرفته و زیبایی خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند. از طرفی دیگر مدل‌های سرامیکی در مقایسه با مدل‌های شیشه‌ای بسیار محکم ‌تر بوده و در مقابل حرارت‌های بالا و ضربه از خود مقاومت بیشتری نشان می‌دهند.