مایکروویوها یکی از وسایل بسیار کاربردی می باشند که خرید آن سرعت گرم کردن و پخت غذارا بسیار زیاد کاهش داده اند. شاید برای شما عجیب باشد اما استفاده از مایکروویو ها دارای فوت و فن هایی می باشد که کمتر کسی با این نکات آشنا می باشد. در ادامه  با ما همراه باشید تا به بررسی این نکات بپردازیم.

۱- با توجه به اینکه مواد غذایی با قطر کمتر سریع تر از مواد غذایی با قطر ضخیم می پزند، توصیه می شود قطعات نا همگون به نحوی در مایکرویو قرار گیرند که بخش ضخیم قطعه به سمت خارج سینی گردان و بخش نازک به سمت داخل باشد. بدین ترتیب، انرژی امواج مایکروویو، بیشتر روی کناره های محفظه پخت متمرکز می شود. به طور مثال ران های مرغ را به نحوی قرار دهید که قسمت نازک آن به سمت داخل سینی گردان و قسمت ضخیم آن به سمت خارج باشد.

۲- با توجه به اینکه مواد غذایی به صورت نرمال برای گرم کردن یا طبخ آب کافی دارند لازم است تا تنها مقدار کمی آب اضافه کنید. این موضوع باعث پخت بهتر مواد غذایی و حفظ ارزش غذایی آن می شود.

۳- بیشتر دستورهای پخت غذا با مواد غذایی یخ زده هم با توجه به قیمت مایکروویو امکان پذیر است قابل اجرا است برای یخ زدایی از قابلیت یخ زدایی اتوماتیک مایکروویو خود استفاده کرده، دستور العمل ها را به دقت اجرا کنید. اگر مواد غذایی در یک یخچال برفک دار منجمد شده اند برفک رویه خارجی را با یک برس پاک کنید. برای ترکیب اصلی غذا (مثل گوشت و ماهی) در دو مرحله عمل کنید. به طور مثال اگر می خواهید عمل یخ زدایی را در ۶ دقیقه انجام دهید، مایکروویو را ابتدا برای ۳ دقیقه برنامه ریزی کنید. بعد از زیر و رو کردن قطعه دوباره شروع کنید.

۴-  پس از خرید مایکروویو برای یخ زدایی نان، شیرینی و همبرگر در مایکروویو بهتر است آنها را داخل ظرف قابل استفاده در مایکروویو گذاشته و روی آن را بپوشانید. مواد غذایی یخ زدایی شده باید در کمترین مدت طبخ شوند. مایکروویو وسیله ای ایده آل برای نرم کردن نان بیات است. ولی فقط از قطعات کوچک نان استفاده کرده و بلافاصله آن را مصرف کنید. زیرا به محض سرد شدن دوباره سفت می شود.

۵- برای گرم کردن شیرینی و نان بهتر است که آنها را پس از گذاشتن در ظرف قابل استفاده در مایکروویو روی آن بپوشانید. برای اینکه چیپس ترد شود آن را داخل ظرف قابل استفاده در مایکرویو ریخته، دستگاه را روی قدرت ۱۰۰ درصد برای ۴۵ تا ۶۰ ثانیه تنظیم نموده، پس از اتمام گرم شدن 5 دقیقه صبر کنید.

۶- به شما توصیه می کنیم تا از پرکردن ظروف کوچک تا لبه آن برای گرم شدن در مایکروویو بپرهیزید. همچنین برای گرم کردن کنسرو ها در صورتی که قوطی ها آهنی هستند آنها را باز کرده و محتوی آنها را در یک ظرف قابل استفاده در مایکروویو خالی کنید. اگر قوطی ها شیشه ای هستند فقط پوشش و درب آنها را جدا کنید.