همه ی ما با کمپانی نام آشنای سونی آشنا هستیم و تلویزیون های سونی را به کیفیت بالا می شناسیم. محصولات سونی با کیفیت بسیار بالایی که دارند توانسته اند به پرفروش ترین تلویزیون های بازار لوازم خانگی تبدیل شوند. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی نسل جدید تلویزیون های سونی بپردازیم.

نسل جدید تلویزیون های سونی چه امکاناتی دارند؟

تلویزیون های2021 Sony Bravia در انواع LED و OLED از 50 اینچ تا 100 اینچ در بازار موجود می باشد که دارای امکاناتی از قبلیل: HDMI 2.1 ، رابط استاندارد Google TV و همچنین پردازنده هوشمند جدید XR است.

قطعا قابلیت Cognitive Processor XR از مهم ترین امکانات تلویزیون های جدید سونی میباشد، این مدل تراشه پردازش تصویر و صدای تلویزیون سونی را روی صفحه تلویزیون به صورت همزمان تجزیه می کند و موجب افزایش کیفیت خروجی می شود. علاوه بر این صدا یکی دیگر از تمرکزهای این تراشه جدید است زیرا می تواند موقعیت صدا را تجزیه و تحلیل کرده و آن را با تصویر مطابقت دهد و در عین حال عناصر صوتی سنتی را به صدای فراگیر 3D ارتقا می دهد.تلویزیون های نسل جدید سونی با پشتیبانی از نرخ تازه سازی متغیر ، حالت تأخیر کم خودکار و پشتیبانی از کانال بازگشت صوتی پیشرفته و بهره مندی از قابلیت Dolby Vision HDR جزء مجهز ترین تلویزیون های بازار می باشد.

معرفی محبوب ترین تلویزیون های نسل جدید سونی:

1.      تلویزیون سونی مدل A90J

تلویزیون A90J یکی از محصولات فوق العاده ی سری Maste سونی است. در این مدل از تلویزیون سونی، از کیفیت تصویر 4K پشتیبانی شده است. همچنین این تلویزیون از لحاظ طراحی و ضخامت یکی از بهترین تلویزیون های بازار به حساب می آید. در رابطه با این مدل از قیمت تلویزیون سونی باید گفت، با وجود امکانات فوق العاده ای که این مدل تلویزیون دارد، از قیمت بالایی نسبت به سایر مدل های تلویزیون سونی برخوردار می باشد.

2.      تلویزیون سونی مدل A80J

این مدل از تلویزیون سونی یکی از محصولات میان ‌رده و پرفروش این کمپانی است که شرکت سونی در آن امکانات و قابلیت‌های مطلوب و متناسب با نیاز کاربر را در آن تعبیه کرده است. این تلویزیون سونی دارای صفحه نمایش OLED است که بر روی آن از پنل WRGB استفاده شده، پنل‌های WRGB دارای زاویه دید گسترده‌ای 118 درجه هستند و برای نمایش دسته جمعی می‎‌توانند بهترین گزینه به حساب بیایند.

3.      تلویزیون سونی مدل X95J

تلویزیون X95J مجهز به دو درگاه HDMI2.1 می باشد. همچنبن پردازنده این مدل از تلویزیون سونی از نوع X1 Ultimate با چهار هسته‌ی مرکزی می باشد که سرعت تازه سازی ۱۲۰ هرتزی را به مخاطب ارائه می‌دهد و تصاویر بسیار با کیفیتی را خلق می کند. سونی برای بهبود زاویه دید در این مدل از یک لایه اضافه بر روی پنل VA پشتیبانی کرده که به کاهش کنتراست کمک زیادی کرده است.

4.      تلویزیون سونی مدل X9500H

تلویزیون X9500H یکی دیگر از محصولات فوق العاده ی سونی است. این محصول دارای کیفیت تصویر 4K، با رزولوشن ۳۸۴۰x۲۱۶۰ پیکسل می باشد. همان طور که می‌دانید این تلویزیون یکی از بهترین نمایشگر ساخته شده از سری تلویزیون‌های ال ای دی به حساب می آید، که بیشتر از ۸ میلیون پیکسل در آن به کار رفته است. این مدل از تلویزیون سونی دارای یک پردازشگر X1 چهار هسته‌ای بوده که می تواند تصاویر را با سرعت رفرش ۱۲۰ هرتز به نمایش بگذارد.