برند ایکس ویژن یکی از برند های داخلی در زمینه ی تولید لوازم خانگی است که در طی چند سال اخیر توانست انحصار بازار لوازم خانگی ایران را به دست بگیرد. یکی از محصولات جدید و محبوب ایکس ویژن، تلویزیون های هوشمند ایکس ویژن می باشد.  

 تلویزیون های هوشمند ایکس ویژن یک تلویزیون عادی و معمولی نیست، بلکه این تلویزیون هوشمند بسیاری از عملکردهای دیگر مانند مرور، پخش جریانی، بازی و ... را به کاربر ارائه می دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تلویزیون های هوشمند ایکس ویژن بپردازیم.

تلویزیون ایکس ویژن هوشمند چه مزایایی دارد؟

1.      پخش انواع محتوای ویدیویی در کمترین زمان

به کمک تلویزیون های هوشمند ایکس ویژن شما می توانید به کمک اشتراک‌های کابلی، دستگاه‌های پخش جریانی و سرویس‌های پخش مختلف دیگر می توانید انواع محتوای ویدیویی را در کمترین زمان به اشتراک بگذارید.

2.      نصب آسان  تلویزیون هوشمند ایکس ویژن

با توجه به این که تلویزیون هوشمند ایکس ویژن  برای عملکرد تنها به اتصال وای فای نیازمند است ، بنابراین به راحتی می توان آن را در هر نقطه از خانه بدون نگرانی در مورد آنتن یا کابل شبکه با آسان ترین روش نصب کرد. توجه داشته باشید که تلویزیون ایکس ویژن هوشمند خود را در مکانی قرار دهید که دسترسی بدون وقفه به وای فای داشته باشد. با این حال، یک نکته واضح که باید به خاطر داشته باشید این است که هرچه تلویزیون ایکس ویژن شما به روتر وای فای نزدیکتر باشد، اتصال بهتری برقرار می کند.

3.      انتقال آسان محتوا از سایر دستگاه‌های هوشمند

یکی از بهترین ویژگی‌های تلویزیون ایکس ویژن هوشمند پخش محتوا است. به کمک این ویژگی شما می توانید زمانی که رایانه یا گوشی همراه به تلویزیون وصل است، عملکرد دستگاه را از طریق راه های مختلفی مانند Google Chromecast، Screen Sharing یا Miracast  چک کنید.

4.      استفاده ی آسان از مرورگرهای اینترنت

مرورگر داخلی تلویزیون هوشمند ایکس ویژن  به شما کمک می کند به اینترنت دسترسی داشته باشید، جایی که می توانید صفحات، تماشای فیلم و ... را تنها در تلویزیون ایکس ویژن خود مشاهده کنید. لازم نیست برای جستجو یا دیدن چیزی در اینترنت به رایانه یا تلفن خود بروید، می توانید این کار را در خود تلویزیون ایکس ویژن هوشمند خود انجام دهید.

5.      تنوع بالای بازی در تلویزیون هوشمند ایکس ویژن

علاوه بر تماشای فیلم ها و تصاویر، می توانید در تلویزیون ایکس ویژن هوشمند خود نیز بازی کنید. برخی از برنامه های بازی وجود دارد که می توانید آنها را در تلویزیون ایکس ویژن هوشمند خود دانلود کنید. همچنین می توانید بازی های رایانه شخصی را با کمک برخی برنامه های تخصصی به تلویزیون ایکس ویژن خود متصل کنید. حتی برخی از تلویزیون ایکس ویژن های هوشمند دارای چند بازی از پیش دانلود شده هستند که می توانید از آنها لذت ببرید.

تلویزیون های هوشمند ایکس ویژن چه معایبی دارند؟

·         کاهش حریم خصوصی و امنیتی به نسبت تلویزیون های ال ای دی ایکس ویژن

تلویزیون ایکس ویژن های هوشمند تقریباً همیشه به اینترنت متصل هستند و همچنین به دستگاه های هوشمند مختلف در خانه شما متصل می شوند. این امر تلویزیون ایکس ویژن را در معرض خطر هک قرار می دهد. هکرها می توانند به تنظیمات و برنامه های تلویزیون ایکس ویژن دسترسی داشته باشند و کنترل آن را در دست بگیرند تا حساب های مختلف آنلاین را به خطر بیندازند.

هکرها می توانند به دوربین ها و میکروفون های داخلی تلویزیون ایکس ویژن دسترسی پیدا کرده و آنها را برای اهداف مخرب کنترل کنند. آنها حتی می توانند برنامه نویسی تلویزیون ایکس ویژن شما را کنترل کنند و سایر دستگاه های هوشمند شما مانند تلفن، لپ تاپ و غیره را هک کنند و به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند. همچنین اگر اینترنت را مرور می کنید یا از طریق تلویزیون ایکس ویژن هوشمند خود خرید آنلاین انجام می دهید، تمام جزئیاتی که در آنجا قرار می دهید مانند رمز عبور، جزئیات کارت بانکی و غیره می تواند توسط شخص ثالث هک شود.

·         احتمال خرابی بیشتر تلویزیون هوشمند ایکس ویژن

از آنجایی که تلویزیون ایکس ویژن هوشمند شما به تعدادی دستگاه متصل است و عملکردهای متعددی را همزمان انجام می دهد، ممکن است گاهی اوقات مانند رایانه شما هنگ کند یا خراب شود. با این حال، این مشکل معمولا در تلویزیون ایکس ویژن های جدید رخ نمی دهد و سازندگان به روز رسانی نرم افزاری منظم را برای مقابله با آن ارائه می دهند.

·         وابستگی تلویزیون ایکس ویژن به اینترنت

یکی از اشکالات عمده تلویزیون ایکس ویژن های هوشمند این است که برای پخش جریانی برنامه هایی که می خواهید ببینید به اتصال اینترنت وابسته هستند. کیفیت پخش همچنین به پایداری و قدرت اتصال وای فای که تلویزیون ایکس ویژن هوشمند شما به آن متصل است بستگی دارد.