تلویزیون های تی سی ال یکی از محصولات محبوب برند tcl می باشد. این کمپانی یک شرکت چند ملیتی چینی است که به طراحی، توسعه، تولید و فروش محصولات از جمله تلویزیون، تلفن همراه، سیستم‌های تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر و ... مشغول است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تلویزیون های تی سی ال بپردازیم.

نقاط ضعف تلویزیون های تی سی ال چیست؟

·         قطعی صدای تلویزیون تی سی ال که مربوط به نقص در مین برد می‌شود.

·         پخش نشدن تصویر

·         قطع و وصل شدن تصویر پس از مدت طولانی

·         چشمک زدن چراغ پاور دستگاه

·         کم نوری و محوی تصویر در تلویزیون تی سی ال

·         دیر روشن شدن یا روشن نشدن تلویزیون تی سی ال

·         صفحه نمایش ضعیف و کم نور تلویزیون تی سی ال

علت سوختن لامپ تصویر تلویزیون های تی سی ال چیست؟

یکی از مشکلات اصلی تلویزیون های تی سی ال، سوختن لامپ تصویر آن است. این اختلال در اکثر مدل‌هایی از تلویزیون تی سی ال که گارانتی شرکتی ندارند مشاهده می‌شود. این اختلال معمولا در بخش بلک لایت برد تلویزیون تی سی ال  رخ می‌دهد.

علت قطعی صدای تلویزیون های تی سی ال چیست؟

یکی دیگر از مشکلات رایج در تلویزیون های تی سی ال، قطعی صدای آن است. برای رفع  این مشکل ابتدا باید از ورودی‌های صدا مطمئن شوید. پورت‌هایی مانند AV  یا HDMI از ورودی‌های صدا هستند.اگر این کابل‌های ورودی مشکلی نداشته باشند ایراد به بخش مادر برد بر می‌گردد. ناگفته نماند که استفاده از کابل‌های hdmi  بی کیفیت نیز می‌تواند موجب خرابی مادر برد و در نهایت قطعی صدا شود.

دیر روشن شدن تلویزیون تی سی ال به چه علتی رخ می دهد؟

یکی دیگر از علت‌ها که خرابی تلویزیون تی س ال به شمار می‌رود و در مرور زمان برای بیشتر تلویزیون‌ها رخ می‌دهد اختلالاتی در زمینه پاور است. سوختن و یا خرابی‌های پاور می‌تواند در تصویر به خصوص روشن شدن تلویزیون اختلال ایجاد کند. همانطور که اشاره کردیم برد پاور منبع تغذیه انرژی تلویزیون برای روشن و خاموش کردن  دستگاه است.خرابی این قطعه باعث می‌شود، تلویزیون دیر روشن شده و این فرایند طولانی‌تر شود.  در نهایت یک مرتبه تلویزیون در حالت استند بای رفته و هرگز روشن نمی‌شود. این آسیب از بخش پاور است که می‌تواند به بخش مین برد نیز خسارت وارد کند.

کیفیت تلویزیون تی سی ال چگونه است؟

یکی از مهم ترین سوالی که در مورد تلویزیون TCL پرسیده می شود این است که آیا  تلویزیون های تی سی ال دارای کیفیت هست؟ در جواب به این سوال باید گفت که بله تلویزیون تی سی ال از رقبای خود محصولات باکیفیت تری تولید می کند. از نظر نور و رنگ و همچنین تصویر عالی دارد به صورتی که شما در آن می توانید فیلم را با وضوح بسیار بالای ببینید.