برند جی پلاس یکی از برندهایی است که توانسته با تولید تلویزیون های با کیفیت به محبوبیت بالایی در بازار لوازم خانگی دست پیدا کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تلویزیون هوشمند جی پلاس JU922 بپردازیم.

بررسی طراحی تلویزیون هوشمند جی پلاس:

تلویزیون جی پلاس مدل JU922 دارای طراحی بسیار ساده ای می باشد که سازنده  آن از لفظ «بدون قاب» یا Frameless برای توصیف آن بهره می گیرد. همچنین باید گفت که سه طرف پنل این تلویزیون حدود 1 سانتی متر حاشیه دارد و پهنای لبه پایینی که میزبان اسپیکرهاست نیز به حدود 6 سانتی متر می رسد.

قسمت عمده ای از پشت تلویزیون جی پلاس با قاب فلزی پوشانده شده اما قسمت پایین شاهد پلاستیک خشک و نسبتاً محکم هستیم که اندکی از کیفیت کار کاسته است. پایه های فلزی دستگاه با دو پیچ به خوبی محکم می شوند و کیفیت ساخت خوبی دارند.

این مدل از تلویزیون جی پلاس به طور عمده با دو دستگاه ریموت کنترل به فروش می رسد که هردو، زیبا و باکیفیت هستند. همچنین ریموت اصلی دستگاه از دکمه های کامل تری بهره می برد. ریموت کنترل دوم این تلویزیون جی پلاس نیز تنها دکمه های اصلی را در خود جای داده و برای کنترل قابلیت های هوشمند به کار می رود اما تمام نیاز شما را برآورده می کند. از این ریموت می توان به عنوان ماوس هم استفاده کرد. علاوه بر این ها بر روی خود تلویزیون جی پلاس تنها یک دکمه می بینیم که زیر لبه پایینی تعبیه شده اما استفاده از آن کمی دشوار است، چون مثل جوی استیک عمل نمی کند و فقط با فشار دادن کوتاه یا طولانی آن می توان به چند کارکرد پایه دست یافت.

بررسی درگاه های ارتباطی تلویزیون هوشمند جی پلاس:

·         خروجی صدای اپتیکال

·         ورودی هدفون

·         ورودی AV

·         دو درگاه USB 2.0

·         ورودی آنتن

·         سه درگاه HDMI

·         درگاه شبکه LAN

·         رابط کاربری

بررسی کیفیت صدا و تصویر تلویزیون هوشمند جی پلاس:

تلویزیون جی پلاس JU922 از پنل VA استفاده می کند که از نظر کیفیت بین پنل های IPS و TN قرار می گیرد. صفحه این تلویزیون با رزولوشن 4K دقت بسیار بالایی دارد و تصاویر خوش آب و رنگی را هم به نمایش می گذارد. البته می دانید که کیفیت تصویر به کیفیت محتوا بستگی دارد. ما عکس ها و ویدیوهای 4K و فول اچ دی را روی این دستگاه اجرا کردیم و نتیجه مطلوبی گرفتیم. البته به خاطر فقدان قابل افزایش کیفیت یا Upscale ویدیوهایی با رزولوشن پایین تر (مثلا 720p) خروجی خوبی ندارند و بهتر است برای تماشای آنها کمی از تلویزیون فاصله بگیرید.

با وجود کیفیت خوب تصویر و زاویه دید مطلوب، تلویزیون جی پلاس کنتراست بالایی ندارد و رنگ سیاه واقعی را به شما نشان نمی دهد. البته این موضوع در اکثر محصولاتی که از پنل VA استفاده می کنند وجود دارد. نور پس زمینه در این پنل به خوبی توزیع نشده و در لبه های راست و چپ با کاهش نور مواجه هستیم. این موضوع در فیلم ها و بازی هایی با محیط تاریک، می تواند کمی آزاردهنده باشد.

تلویزیون جی پلاس از دو اسپیکر 10 واتی برای پخش صدا استفاده می کند که کیفیت و قدرت خوبی دارند. در واقع اگر خانه خیلی بزرگی ندارید، نیازی به تهیه سینمای خانگی یا ساندبار نخواهد بود. البته با توجه به اینکه بلندگوهای این تلویزیون بیشتر بازه میانی صدا را پوشش می دهند، برای گوش دادن به موسیقی مناسب نیستند.