در بازار لوازم خانگی و در زمینه ی فروش تلویزیون، برند تی سی ال یکی از برندهایی است که توانسته با تولید تلویزیون هایی پر امکانات به محبوبیت بالایی برسد. کمپانی تی سی ال یک کمپانی انگلیسی است و یک شرکت الکترونیکی چند ملیتی چینی به حساب می آید. در صورتی که قصد خرید تلویزیون TCL را دارید و می خواهید با نقاط ضعف تلویزیون های تی سی ال آشنا شوید، به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

تلویزیون تی سی ال چه معایبی دارد؟

·         قطع شدن صدا در برخی مدل های تلویزیون تی سی ال که  مرتبط  به نقص در مین برد است.

·         قطع و وصل شدن تصویر پس از استفاده از تلویزیون تی سی ال در دراز مدت

·         چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون تی سی ال به صورت ممتد.

·         نور کم و عدم وضوح تصویر در برخی مدل ها

·         دیر روشن شدن یا روشن نشدن برخی از مدل های تلویزیون های تی سی ال

دلیل سوختن لامپ تصویر تلویزیون تی سی ال چیست؟

سوختن لامپ تصویر مشکلی است که در برخی از تلویزیون های تی سی ال رخ می‌دهد. این مشکل معمولا در اکثر مدل‌هایی که گارانتی معتبری ندارند مشاهده می‌شود. همچنین مشکل در بخش بلک لایت برد تلویزیون تی سی ال  رخ می‌دهد. زمانی که دچار این مشکل می‌شوید تصویر تلویزیون به طور کلی قطع می‌شود.

علت قطعی صدای تلویزیون تی سی ال چیست؟

یکی دیگر از مشکلاتی که برای تلویزیون‌های تی سی ال ممکن است رخ دهد این است که صدا به طور قطع شود. ابتدا صدای تلویزیون قطع و وصل می‌شود  و بعد تلویزیون به کل بی صدا می‌شود. برای رفع  خرابی تلویزیون تی سی ال در قسمت صدا باید از ورودی‌های صدا مطمئن شوید. پورت‌هایی مانند AV  یا HDMI از ورودی‌های صدا هستند.

علت دیر روشن شدن تلویزیون تی سی ال چیست؟

یکی دیگر از علت‌ها که خرابی تلویزیون تی س ال به شمار می‌رود و در مرور زمان برای بیشتر تلویزیون‌ها رخ می‌دهد اختلالاتی در زمینه پاور است. سوختن و یا خرابی‌های پاور می‌تواند در تصویر به خصوص روشن شدن تلویزیون اختلال ایجاد کند. همانطور که اشاره کردیم برد پاور منبع تغذیه انرژی تلویزیون برای روشن و خاموش کردن  دستگاه است.

خرابی این قطعه باعث می‌شود، تلویزیون دیر روشن شده و این فرایند طولانی‌تر شود.  در نهایت یک مرتبه تلویزیون در حالت استند بای رفته و هرگز روشن نمی‌شود. این آسیب از بخش پاور است که می‌تواند به بخش مین برد نیز خسارت وارد کند.